Türkiye'den 8 , Polonya, Hırvatistan ve Ukrayna'dan 1'er yabancı okulun proje ortağı olduğu Let's Be a Climate Literate (İklim Okuryazarı Olalım) isimli eTwinning projesinde öğrencilerin birer iklim okur yazarı olmaları amaçlandı.
Sera gazı, karbon ayak izi, sürdürülebilir enerji gibi pek çok kavramın öğrenciler tarafından öğrenildiği, iklim değişikliğinin canlılar üzerinde nasıl etkiler bıraktığı ve alınabilecek önlemlerin vurgulandığı, iklim krizinde anahtar uzmanlar olarak rol alabilecek farkındalığı yüksek genç nesiller yetiştirmeyi destekleyen bir proje gerçekleştirildi.
Ortak çalışmalarla öğrencilerin farklı kültürler tanıdığı, işbirlikçi öğrenme ortamlarının çoğaldığı ve projede sıklıkla kullanılan web2.0 araçlarla eğitim öğretim faaliyetlerinin zenginleştirildiği etkili bir proje ortaya çıktı. Öğrenciler proje kapsamında yapmış oldukları çok sayıda yaratıcı çalışma ve etkinliğin yanı sıra yabancı ortakların da yer aldığı online toplantılarda yabancı dili kullanarak kendilerini ifade etme imkanı bulduğu bu projede öğrencilerin araştırma becerileri de gelişti.
" Let's Be a Climate Literate" eTwinning projemizde farkındalık yaratmak ,insanları bilgilendirmek amaçlı Proje danışman öğretmeni Tuğba KAPTAN ve projede görev alan öğrencileri Y.Yıl Üniversitesi Ziraat Fakültesi Su Ürünleri bölümü akademisyenlerinden ,aynı zamanda profesyonel dalgıç olan